torstai 12. lokakuuta 2017

Vakuutukset kuntoon

Rakenneultra on muutaman päivän päästä ja maanantaista alkaen mun ymmärtääkseni meidän vauva on oikeasti hän. Hän on henkilö. Oikea ihminen. Hänellä on oikeus omaan nimeen. Sanokaa jos olen väärässä! :)

Meidän Espanjan matkakin on reilu viikon päästä. Yksi tärkein matkalle saatava asia on vakuutus. Minulle, vaimolle ja etenkin Sintille. Pitkään katsottiin netistä, että mikä olisikaan hyvä vakuutus, koska nyt halutaan mulle ja vauvalle vakuutuksien jaguaari. Kannan meille tärkeintä asiaa sisälläni ja haluan/halutaan, että vakuutus on kattava. Vaimoa tietenkään unohtamatta.
Loppujen lopuksi pankin kanssa keskusteltuamme päätettiin, että otetaan matkavakuutus op:sta. Minulle oma ja maanantaista eteenpäin rakenneultran jälkeen Sintti saa oman matkavakuutuksen. Tarjous lähetettiin mun s-postiin ja meidän mielestä se on hyvä :)

Ja samalla kerralla, kun tehdään diili matkavakuutuksesta, on myös vauvavakuutuksen aika. Se me päädyttiin myöskin ottamaan op:sta, koska se on nyt vuoden ilmainen, wuhuu! Säästöä.
Kaikki nää sopimukset tehdään tiistaina.

Tää vauvanodotus on nyt niin konkreettista, meidän vauva saa omat vakuutukset :’D näissä hormoonihuuruissa sekin on niin söpöä! Mutta oikeasti ennenkaikkea tärkeää!

Tänään saan kylään kaverin lapsineen, täytyy fiksata koti taaperokuntoon :D
Hyvää viikonloppua kaikille!

Ps. Sintti on alkanut nyt välillä potkimaan. L tuntee ne potkut myös ajoittain vatsan päältä, mutta aika usein kun pyydän L:n laittamaan kätensä mun vatsan päälle, Sintti hiljenee. Oikee velmuilija <3
Mutta kyllä onneksi niitä täysosumia on hänen kätensä päässyt kokemaan. L on myös silminnähden iloinen ja konkretisoituu hänellekin mun vatsan kasvun lisäks, et siellä on joku <3


7 kommenttia:

  1. Todellakin kannattaa ottaa vauvavakuutus! Itse kerkesin nipin napin, muistaakseni viikkoa aiemmin, ottamaan tuon OP:n ilmaisen vakuutuksen, ennenkun jouduin osastolle raskausmyrkytyksen vuoksi. Ajattelin, että irtisanon sen jos ei oo vuoden aikana käyttöä. Mutta jo nyt on sairaalajaksolta (hoito + lääkkeet) tullut laskuja yli 1000 eurolla, ja tuossa on vasta mun osuus. Lapsista ei ole vielä edes tullut laskuja. Tuo kaikki olisi jäänyt mun maksettavaksi, jos en olisi tajunnut vakuutusta ottaa...Olen monta kertaa huokaissut helpotuksesta, että otin vakuutuksen. Budjettini olisi muuten ihan sekaisin pitkän aikaa.

    VastaaPoista
  2. Huh, no onneksi kerkesit ottamaan vakuutuksen. Ja kun elämästä ei koskaan tiedä, niin hyvä vakuutus on olla olemassa, kun ei koskaan tiedä huomisesta.

    VastaaPoista
  3. Meille tuo vauvavakuutus on kans ihan ehdoton. Oon huomannut ainakin koiran omistajana, että aika helposti hakeudun kyllä sinne lääkäriin, kun on toisen voinnista kyse :) Ei enää kauaa, niin päästään mekin kyselemään tarjousta op:lta.
    Kun kerroin mun miehelle tunteneeni ensimmäistä kertaa kunnon liikkeitä, niin sen jälkeen hän onkin ollut vähän väliä korva liimaantuneena masuuni :D Voi odotan jo sitä, kun se ensimmäinen potku tuntuu kädelle asti, niin puolisokin pääsee tuntemaan sen ♥

    VastaaPoista
  4. Joo kyllä noiden koirien ja kissojenkin kanssa on saanut olla sydän syrjällään :D On tää raskausaika niin ihmeellistä <3

    VastaaPoista
  5. Periaatteessa lääketieteen määritelmissä synnytyksestä aletaan puhua h.22+0 alkaen. (Siihen asti raskauden päättyessä kyseessä on km.) Mut on tuo viikkoraja mikä tahansa, niin tokihan hän on omilleen ihminen ja oman niminen. Ollut jo kauan <3

    Meillä kanssa OP:n ilmainen vakuutus. (Tarjous tän vuoden loppuun.) Sen kun sai kaikilla lisäturvilla. Kun vuosi oli kulunut, eikä sille ollut tarvetta, muokkasin vakuutusta ja karsin joitain lisäturvia. Luopua ei aateltu. Vaik paras vakuutus on sellainen jota ei tarvii :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai niin, piti vielä kysymäni et mitä OP:n matkavakuutus syntymättömälle lapselle kattaa? Onko siinä jotain raskausviikkorajoja? Vaihteleeko sisältö viikkojen mukaan? Sisältyykö siihen sun hoito, jos hoidon tarve on raskausperäinen vai kattaako sun vakuutus myös raskausongelmat reissussa? Kauheesti kysymyksiä :D Mielenkiinnosta kyselen, kun silloin omalla ajallani oli just h.22-28 sellaisia väliinputoajaviikkoja, joille ei tuolloin selkeetä vakuutusta löytynyt.

      Poista
    2. Huomasin vasta nyt kommenttisi. Apua, osaankohan mä vastata :D Ehtona lapsen vakuutuksen saannille oli tietenkin rakenneultra joka piti olla tehtynä ja että siinä ei mitään poikkeavaa ollut. Vakuutus korvaa mun hoidon ulkomailla, mikä on äkillinen eikä ole ollut mitenkään ennalta tiedettävissä (tätä varten tein op:lle terveysselvityksen ja siinä kyseltiin mm. radista jos sellainen sattuisi olemaan) Ja mun mielestä vakuutus oli samanlainen ja kattava sekä mulla, että syntymättömällä lapsella, ellei nyt sit kuitenkin ole joku porsaanreikä, jota en vain ole huomannut tai tajunnut.
      Mistään viikkojen vaihtuvuudesta en osannut edes kysyä, mutta ei sieltä kukaan kyllä mitään sanonutkaan, että muuttuisi.
      Sitä en tiedä olisko jossain ollut parempi matkavakuutus meille, kun asian kanssa tuli kiire, kun ru oli vain viikko ennen lähtöä ja vakuutuksen saannissakin meni 2päivää.
      En tiedä yhtään, että osasinko vastata edes kysymykseen kun mun ulosanti kirjoittaen on huono, tykkään kaikki näyttää konkreettisesti :D

      Poista

Kokonainen perhe

 Meidän syli täyttyi maanantaina 12.12.2022 klo.8.38, kun rakas isopieni poika syntyi rv:lla 41+1 painaen 4130g ja pituutta löytyi 53cm.  Sy...