perjantai 8. syyskuuta 2017

Seesteistä

Elellään nyt rv15+4 (eli 16.raskausviikko käynnissä)
Nyt rupeaa olemaan jo kovin seesteistä tämä raskaus. Pahoinvointi ei ole läsnä kokoajan, joskus saattaa tulla yökkäys. Rinnat eivät ole kokoajan superkipeet, mutta turpeat kyllä. Väsymys on kyllä läsnä ja se ei varmaan koskaan poistu. Pikkuhiljaa olen ruvennu kuulostelemaan, että joko tuntisin senttisintin liikkeet, mutta vielä on ehkä liian aikaista. Välillä tuntuu sellainen jännä hipaisu, mutta laitan sen ilman piikkiin, koska olen tuntenut sen jo aikaisemminkin jo joskus rv10+ viikolla. Sit ehkä joskus joku pienenpieni töytäsy, mutta se on ollut ohi ennen kuin kunnolla olen edes tajunnut. Np-ultrassa kätilö ei osannut sanoa, että missä istukka sijaitsee.. "ehkä edessä, ehkä takana".....

Tämä doppler, josta aikaisemmin kirjoittelin, se on meillä vieläkin. Ja olen tykästynyt tähän laitteeseen. Ainut vika vaan, kun sain sen aika tyhjänä jo lainaan, niin siitä akku loppuu pian kokonaan ja ystäväni on hukannut sen laturin :( nooooouuuu! :( no ehkä mä pärjään ilman sitä.
Tekis mieli tilata oma, mutta kun ollaan kuitenkin jo niin pitkällä, että pian tunnen jo toivottavasti liikkeet, olisi doppler loppupeleissä turha ostos.

Vasen puoli alaselästä ajoittain kipuilee, samoin lonkka. Se paljastui si-nivelen syyksi. Mun lantio siis tekee jo töitä raskauden suhteen. Toistaiseksi olen pärjännyt töissä. Lääkäri sanoi, ettei se ainakaan helpotu, mitä enemmän mun vatsa kasvaa. Fyssarilta sain jumppaohjeita, niitä vaan pitäis muistaa/jaksaa tehdä :D

Muut ovat alkaneet huomaamaan mun vatsan kasvun, vaikka ite en juurikaan nää muutaman viikon takaiseen muutosta ja turpoaahan toi heti ku aamulla syö jotain. Se on jännä miten nyt toivoo suurta vatsaa ja tuntuvia liikkeitä :D ehkä se tekis tän vieläkin todellisemmaksi itselle.

Mutta nyt, hyvää viikonloppua :)

Huom! Mulla tuntuu näissä teksteissä olevan aina kirjotusvirheitä, antakaa anteeks. Meillä ei edelleenkään oo tietokonetta ja kirjotan tekstit tänne puhelimella :D

4 kommenttia:

  1. Kiva kuulla, että siellä on osa oireista jo helpottanut, :) vaikka eihän tuo selkä kiva ole. Munkin pitäisi varata fysioterapeutille aika, kun yläselkä reistailee ihan normistikin. Ja jännää odotella, milloin alat tuntea liikkeitä, kun me tullaan sitten se pari viikkoa perässä. Ei malttaisi odota ja samalla jännittää ihan hurjasti, miltä se tuntuu. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä kans aattelin, et meen heti fyssarille kun vaan voin :) kerron kyllä heti kun tunnen liikkeet, kääk!

      Poista
  2. Puhelimella on ihan kauheeta kirjottaa :D mäki ku kommentteihin yritän vastata puhelimella, ni ihan kauheesti tulee typoja. Jotenka saat anteeksi :D
    Mä oon ihan koukussa tuohon doppleriin. Taas oli pakko vähän kuunnella ennen ultraa, ettei vaan tuu pelottavia ylläreitä. Nyt alkaa ne sykkeetkin jo löytymään nopeemmin, kun pikkuinen on jo isompi :) kyllä sille varmasti on käyttöä vielä myöhemmälläkin raskaudessa, vaikka liikkeitä jo alkaisikin tuntua. Paniikin lievitystä aina kun ei oo vähään aikaan tuntunu liikkeitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on ollu joskus sata vuotta sit tietokone, mut enää ei olla tarvittu sitä, ku kaikki hoituu puhelimella tai tabletilla :D välillä mä kyllä ihailen läppäreitä.. :D tarvii kyl kattoo, et mitä mä ton dopplerin kans teen! :D

      Poista

Kokonainen perhe

 Meidän syli täyttyi maanantaina 12.12.2022 klo.8.38, kun rakas isopieni poika syntyi rv:lla 41+1 painaen 4130g ja pituutta löytyi 53cm.  Sy...