torstai 17. elokuuta 2017

Kotidoppler

Tuo kapistus jota kohtaan mulla on viharakkaussuhde. Ei, en ole sitä edelleenkään ostanut, mutta sain sen lainaksi. Palautan sen kyllä mahd. pian. Se ei ole kiva. Mä en vaan pidä tosta laitteesta. Enemmänkin se hiukan ahdistaa. Se on ollut meillä vasta vuorokauden, mutta yhden pikkupaniikin siitä kuitenkin sain.

Ekan kerran kun kokeiltiin, sydän äänet löyty.
Tokan kerran kokeiltiin illalla, niitä ei enää kuulunut. Kääääk! No vauva on pieni, ei niitä sykkeitä välttis vielä helposti löydykkään. En sinänsä panikoinut, mutta jäi vähän kalvamaan mieltä.
Tänään sit töiden jälkeen päätin kokeilla uudestaan, vartin etsittyäni löysin taas sykkeen, huh jes! <3
Nyt olen ajatellut palauttaa jo pian tuon laitteen, kun koen jo nyt, että tosta on enemmän haittaa kuin hyötyä! :(



Ja tähän jotain positiivarikuvaa: tän hetken turvonnutta masua, rv12+3

12 kommenttia:

  1. Me saatiin syke kuulumaan vasta noilla viikoilla suunnilleen ja aina sitä oikeaa kohtaa sai hakea jonkun aikaa, ennen kuin se löytyi. Sillä saa aika alas mennä, että syke löytyy. Näin siis ainakin meillä oli ja usein sieltä se sitten löytyikin :) Kyllä mekin välillä säikähdettiin, jos ei meinannut jumputusta alkaa kuulumaan, mutta sitten vaan kokeiltiin myöhemmin uudestaan. Me tykättiin päivittäin kuunnella pikkuista, mutta kun liikkeet alkoi tuntumaan, annettiin doppleri eteenpäin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo eilen 12+2 kokeiltiin tuon ekan kerran ja tänään oli tuo työpäivän jälkeinen testaus. Odotan jo kans niin kovin liikkeitä <3

      Poista
  2. Minkälaisen dopplerin sait lainaan? Itse kokeilin kerran sellaista angelsoundsin "karvalakkimallia" (se halvin, vaaleanpunainen ja sydämen muotoinen) ja se oli ihan kamala! En löytänyt sillä omiakaan sykkeitä! Onneksi oma doppleri oli huomattavasti parempi, eikä aiheuttanut turhia tyktyksiä huonon laadun vuoksi :) mutta näin loppuraskaudesta ne sykkeetkään ei enää niin lohduta, kun vauvan liikkeet on se, mikä kertoo todellisesta voinnista. Alussa doppler oli minulle suuri lohtu :)

    Mutta ei oo kaikkien juttu! Ja varmaan ihan hyväkin, ettei turhaan koukutu moiseen vekottimeen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää oli/on ihan sellanen kunnollinen 80e maksava sinivalkonen. Ehkä mäkin vaan odottelen tunnollisesti liikkeitä :)

      Poista
  3. Hehiih, mä kävin just eilen hakemassa postista oman ebaysta tilaamani halppisdopplerin :D Kokeilin sitä heti, mutta enhän mä sillä mitään löytänyt. Tai joo, oman sykkeen löysin nivusen läheltä, haha. En osaa vielä niin huolestua, kun neuvolan terkkakin sanoi, että harvoin kuuluu näin aikasin, ja jos on taaksepäin kallistunut kohtu, niin sitäkin huonommin kuuluu. Sä oot jo sen verran pidemmällä, että se pikkuinen vaan uiskentelee siellä niin vilkkasti, että on vaikea saada kiinni :D Mä odotan innolla, koska kuulen (jos kuulen) sen pikkuisen jumputuksen, koska onhan se nyt aika rentouttavaa, eikö :) P.S. ihana masu ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä me vähän kuunneltiin vielä illalla sykettä ja heti löyty! :D tallensin sitä ääntä jopa puhelimeen. Nyt ajattelin odotella ens viikon perjantain neuvolaa, josko sielä nyt kans kuunneltas sykkeet!

      Poista
  4. Vitsi ei ole ikinä tullut mieleenkään, että doppleri vois olla jotain muutakin kuin pelkästään hyvä asia! :o nyt kun asiaa kuvailet, niin... huh, mä aivan varmasti ottaisin stressiä niistä kuulumattomista sykkeistä! Siitäkin huolimatta, vaikka ne olis kuulumatta siksi että kokeillaan väärästä kohdasta... :D

    Mutta tulipa sun kokeiltua! Tiedät nyt ainakin että et sitä itselle tarvitse.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. riippuu varmaan ihmisestä, miten asiat kokee, mä oon hirvee stressaaja ja mulla menee heti tunteisiin jos joku ei onnistu :D vaimo on onneks tässä suhteessa rauhallisempi ja tsemppaa mua!

      Poista
    2. Mä voin hyvin kuvitella, että meillä olis tismalleen samanlainen asetelma. Mä en ainakaan ole meistä se rauhallisempana tunnettu.. :D

      Poista
  5. Samoilla linjoilla sun kanssa. En koskaan hankkinut kotidoppleria, sillä sikiön kannalta sillä harvemmin on merkitystä. Olisin jäänyt siihen koukkuun ja loppupeleissä kapistuksesta ois ollut enemmän kroonista huolta kuin aitoa hyötyä. Samoin ultrista. Työssäni uä on saatavilla, joten moni kuvitteli mun katselevan sillä vauvaa tämän tästä. Noup, en katsellut. Samasta syystä; ultrakaan ei tee autuaaksi. Lisäksi uä-etiikkaan kuuluu tarpeettomien tutkimusten välttäminen.. Oli vain pakko luottaa raskauteen. Välillä se onnistui paremmin, välillä heikommin :) Onneksi teilläkin viikkojen turvallisuus lisääntyy varmaa tahtia. Mielenrauhaa tuleville viikoille <3

    VastaaPoista
  6. Mä olen jotenkin missannut tämän julkaisun kokonaan. Mä en uskaltaisi ottaa doppleria edes lainaksi. Hui! ':D Stressaisin todennäköisimmin huomattavasti enemmän kuin nyt. Ja sitten tuo masu! ^^ Mulla ei näy yhtään mitään, paitsi iltaa kohden alkaa epäilyttävästi aavistuksen turvotamaan/pömpöttämään etenkin jos syön vähänkään enemmän. Kauhulla tässä odottelen, koska alkaa näkyä, koska se tietää samalla uteliaita katseita ja kysymyksiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt mä oon jo oikeastaan tohon doppleriin tykästynyt ja löydetään sykkeetkin heti, kun nyt osataan tota käyttää :D masu on ruvennu nyt kasvamaan jo enempi, toki nyt tänään alko jo 15+0 :) tuntuu, että aika vaan menee ja menee, mutta hyvä niin <3

      Poista

Kokonainen perhe

 Meidän syli täyttyi maanantaina 12.12.2022 klo.8.38, kun rakas isopieni poika syntyi rv:lla 41+1 painaen 4130g ja pituutta löytyi 53cm.  Sy...